Wednesday 20 June 2012

BENGKEL PENGURUSAN SISTEM PENGKALAN DATA KGSK

KEPALA BATAS  21 JUN -Satu Bengkel Pengurusan Sistem Pengkalan Data KGSK Jabatan Pelajaran Negeri Kedah telah diadalan mulai 19 hingga 21 Jun 2012 bertempat di Hotel Seri Malaysia, Kepala Batas. Tujuan bengkel ini adalah untuk mewujudkan satu sistem pengkalan data KGSK . Sistem ini akan membantu menyelaras maklumat berkaitan guru ganti di seluruh negeri Kedah. 

Sistem ini telah diterajui oleh Encik Md. Roslan Zainol, Penolong Pengarah Kanan, Sektor Pengurusan Maklumat Dan ICT dengan dibantu oleh Tuan Haji Mohamad Rodzi Mat Isa (PPD Kulim/Bandar Baharu), Tuan Haji Mansor Shahbudin (PPD Kuala Muda/Yan), Encik Mohamad Hatta Md. Zain ( PPD Padang Terap), Encik Mohamad Khairul Adilah Ahmad (PPD Baling/Sik), Encik Md. Tajudin Morad (PPD Kota Setar), Encik Wan Khalim Ahmad (PPD Kubang Pasu) dan Encik Kamal Hashim (PPD Langkawi).

Bengkel tersebut juga dihadiri oleh Encik Ahmad Lateh, Penolong Pengarah Kanan Sektor Pengurusan Sekolah dan Encik Mohd.Zohir Harun selaku urus setia. Pengurus bengkel tersebut Tuan Haji Che' Man Hamid memaklumkan sistem itu akan mula beroperasi pada 11 Julai 2012 dan akan meningkatkan pengurusan KGSK di semua peringkat PPD dan JPN.

No comments :

Post a Comment